dinsdag 5 juli 2011

De Zeezot en Riet in de reparatie

De Zeezot biedt een beetje een treurige aanblik: de motor staat in de keuken en het is een grote zooi in het schip. De reparatie gaat toch nog wat langer duren. Zaterdagmiddag is de afscheidsborrel bij het picknickplaatsje in de haven van Kats. Was heel gezellig. Om half zeven stapte ik mis op een trapje met een fles wijn in de hand. Fles sloeg kapot, ik viel met mijn hand en arm in de fles! Veel bloed en 3 flinke sneeën in mijn hand en arm. Zag er even heel eng uit. Met de jongste dochter naar de eerste hulp in Goes. 10 hechtingen! Gelukkig waren we na een uurtje al terug en hebben nog een Chineesje kunnen pikken in Colijnsplaat. Omdat ik met mijn hand in het verband zit en we moeten wachten tot de boot klaar is, wonen we sinds zondag in een stacaravan op soort boerderijcamping. Heel rustig: alleen zingende vogeltjes en ruisende populieren. We hebben vannacht 12 uur geslapen! We gaan dus helemaal niks doen, behalve op het terras voor onze stacaravan zitten, uitrusten en boekjes lezen. Heerlijk!

Riet

3 opmerkingen:

  1. Hey Riet en Rutger,

    Wat een pech ...maar elk nadeel heb zijn voordeel. Nu kunnen jullie uitgerust onderweg! En ik heb nog even tijd om het blog klaar te maken. Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan grote zeereis en jullie avonturen te volgen op dit blog, en laat me even weten als jullie nog vragen hebben. En als je dit berichtje leest.

    Welterusten voor nu!
    Liefs Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spirit of Aeolus10 juli 2011 om 11:48

    Hallo Landlubbers,
    Nu weer aan boord en drijvend! Gaat alles naar wens? Wij zien de Piek van Santa Maria en steven gestaag op de haven af! ETA rond 16.00. nog geen Whales of dolfijnen gezien!
    liefs, Elsbeth en Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wim v.d. Coelen5 juli 2012 om 20:08

    Ha die Riet en Rutger,
    Wat een pech. Ik zal maar niet vragen of dat de eerste of zesde fles wijn was die je ging halen! Tja, ben je in Nederland en gebeurd je dit. Nou geniet maar lekker voor de stacaravan. Heb je enig idee hoe rijk wij ons voelen als we voor de camper zitten. Luisterend naar de vogeltjes en genietend van een lekker glas en een tapasje of iets dergelijks. Ik hoop dat je snel geneest en dat de motor weer snel klaar is want ik neem aan dat jullie weer het ruime sop willen kiezen! Hier is alles weer langzaam zijn gangetje aan het gaan. We hebben de woonkamer gemoderniseerd, dat wil zeggen 2 weken poolse medeburgers gehad die met breekhamers, slijptollen en kappen er voor zorgen dat het hele huis onder het stof zat, daarna 3 dagen een stukadoor die alle vrloeren in huis betrad met gipsschoen zodat de witte voetstappen te volgen waren overal waar hij liep. Daarna de schilder en die is morgen klaar. Dan een weekje rust en daarna wordt de eikenvloer geschoerd en in de olie gezet. Dan kunnen we inruimen en 3 dagen later gaan we richting zuid frankrijk. We willen ergens in de auvergne kijken naar een leuke NFN camping. Mocht daar niets zijn dan denk ik dat we weer lekker naar de provence gaan. We hebben besloten om het dit jaar rustig aan te doen. De eerste week liggen, lezen, zwemmen. Pas de tweede en derde week gaan we uitstapjes maken. Nou beste Riet en Rutger nog veel plezier en mochten jullie weer gaan varen dan een behouden vaart. Schip ahoi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen